Sfaturi pentru condus iarna

Vin ninsorile...asta e clar. Si ma gandesc serios daca sa-mi iau niste cauciucuri de iarna sau nu, mai ales daca vreau sa plec pe undeva cu masina si e zapada sau mai stiu eu ce. In primul si in primul rand pe astfel de vreme trebuie sa fii prudent: daca ai o masina cu tractiune pe fata, de obicei distributia greutatii este undeva la 65% pe puntea fata si 35% pe puntea spate. Ce inseamna asta...si vorbesc aici din proprie experienta: anul trecut spre exemplu pe 19 februarie parca veneam de la Busteni si am prins o ninsoare destul de urata pana pe la Comarnic. Pe serpentine am mers numai cu frana de motor si cu toate acestea nu prea simteam spatele masinii. Parca mergeam cu fundul in aer. Cam asta este efectul masinilor cu greutate mai mare pe fata: puntea fata tinde sa ia viteza si sa se duca in diferite directii iar ABS va spun sincer ca nu mi s-a parut prea eficient. La masinile cu tractiune pe spate nu trebuie bruscata acceleratia sau chiar frana. Cand masina incepe sa derapeze si pierdem controlul nu trebuie sa dolosim frana: vom pierde controlul instantaneu. 

In al doilea rand in Romania nu mi-e frica de conditiile atmosferice sau de lenea celor care ar trebui sa dea cu material antiderapant pe sosea cat imi este de disperatii cu masini puternice care vor sa se dea mari. De astia e bine sa te feresti pentru ca te pot baga sub pamant. Spre exemlu am vazut iarna trecuta un om fara creier probabil care mergea cu un M3 ca ultimul disperat in conditiile in care erau ceata sau polei pe jos. Daca pierzi controlul nu te mai ajuta nici cele mai bune cauciucuri de iarna. Nici macar cel mai nou sistem de stabilitate. 

Cel mai bun sfat pentru conducere iarna: atentie la disperati. Si cum ar zice ofiterii de politie rutiera: adaptati viteza la conditiile de drum si vreme.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

0 Response to "Sfaturi pentru condus iarna"

Trimiteți un comentariu