Un dosar pierdut

Datorita situatiei politice actuale m-am gandit sa eleborez un scenariu de teatru cu personaje mai vechi aduse la zi. Drept sursa de inspiratie am avut piesa de teatru "O scrisoare pierduta" de I.L Caragiale. Titulul corespunzator zilelor noastre este "Un dosar pierdut".
Sa vedem personajele:
Traian Basescu in rolul lui Stefan Tipatescu
Emil Boc in rolul lui Zaharia Trahanache
Vasile Blaga in rolul lui Ghita Pristanda
Elena Udrea in rolul lui Zoe Trahanache
Crin Antonescu in rolul lui Tache Farfuridi
Ion Iliescu in rolul lui Agamemnon Dandanache(discutabil)
Marian Vanghelie in rolul lui Nae Catavencu
Mircea Geoana in rolul lui Ionescu
Nicolae Vacaroiu in rolul cetateanului turmentat
Viorel Hrebenciuc si cu Dinu Patriciu in rolul Centrului

Piesa incepe in felul urmator:
Intr-o oarecare zi de septembrie, cu 2 luni inaintea alegerilor, politistul orasului, Pristanda, se duce la Palat pentru consultari de urgenta:
Tipatescu: Mai Ghita...se apropie alegerile...cum stam cu treaba aia?
Pristanda: Pana acum totul e bine...am rezolvat in teritoriu tot...carutele electorale sunt gata. Pot cara pana la 10 alegatori asta daca nu punem si calul sa voteze.
Trahanache: Trebuie sa crestem impozitele, sa taiem salariile...
Tipatescu: Mai Zaharia ti-am dat eu voie sa vorbesti? Tu faci ce-ti zic eu mai ca trebuie sa castigam alegerile. Ia zi mai Ghita...cu afacerea cealalta cum stam?
Pristanda: Pai le-am gasit aproape pe toate...mai putin acel dosar
Tipatescu: Cum ma...tocmai ala...pai unde naiba e ca fara el suntem pierduti...daca pune mana Catavencu pe el am pus-o
Pristanda: Lasati ca o rezolv eu
Tipatescu: Bine...am incredere...hai sa mergem sa bem un sprit.

In aceeasi zi, in Palatul de pe Deal(Palatul Paralmentului), Cetateanul Turmentat se lupta cu mobilierul incercand sa se tina pe picioare. La urma cedeaza si cade pe jos. Sub un birou zareste parca un dosar...se taraste spre el, ajunge dupa lungi lupte. Abia poate citi dar pana la urma parca vede "Dosarul Tipatescu si Zoe". DAAAA...Trebuie sa il duca neaparat lui Nae Catavencu. In acceasi zi...la sediul principalui partid de opozitie:

Cetateanul turmentat
: hac...bai...am gasit un dosar...cred ca e cu Tipatescu si cu Zoe...parerea mea
Nae Catavencu: Deci care este acum trebuie a vedea ce se poate facem bai ca asta e ma nene...trebuie sa ma bag cu capul in apa rece care este in baie ca acum il am la mana in sfarsit cu un dosar care este...
Agamemnon Dandanache: Trebuie sa fim cumpatati...nu trebuie sa ne aruncam asa. Nu trebuie sa strangem cureaua mai draga mai...
Ionescu: eu crred ca arr trrebui sa iesim cu o declarratie si apoi sa merrgem la consultari
Agamemnon: Mai Ionescule...tu esti cam prostanac mai draga. Lasa-ne pe noi sa rezolvam si iesi tu dupa aia cu ce vrei. Trebuie sa sun la centru.

Despre ce era vorba in dosar: Legatura amoroasa dintre Stefan Tipatescu si Zoe Trahanache, legatura surprinsa de catre serviciile de urmarile calare pe cai.

Si pentru ca mi-e lene sa tot scriu o sa sarim direct la ultimul act:

La alegerile din noiembrie, dupa ce s-au mancat intre ei, liderii partidelor politice petrec acum in strada cu alegatorii iar marii dusmani au devenit prieteni uniti de catre scopul absolut: ciolanul puterii.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

0 Response to "Un dosar pierdut"

Trimiteți un comentariu